onsdag 26 januari 2011

Besök hos guldsmeden.

Idag har jag varit inom en av guldsmederna i stan för att prata lite om vad min drömring skulle kunna tänkas kosta och det visade sig bli mycket dyrare än vad jag trott! De gissade på närmare 30'000 kr! Det är lika mycket som ett helt bröllop och det känns inte riktigt rätt ;) Blev lite dyster, men gick sedan inom en annan ringbutik som kunde ge mig ungefär vad jag ville ha för strax under 15'000. Fortfarande extremt dyrt, men inte 30 i alla fall.. Får väl fundera ett tag till och börja leta gammalt guld i lådorna ;) En sådan här, men med stenar nästan hela vägen runt är den billigare av de jag tittat på idag...



1 kommentar:

Linda sa...

Vad tråkigt att det antagligen skulle bli så dyrt. Själv så "vågar" jag inte ens gå till guldsmeden då jag nästan vet att de kommer säga ett pris som är alldeles för högt. Vi satsade en del pengar i våra förlovningsringar och jag vet egentligen inte om det är värt att satsa lika mycket igen...