lördag 30 oktober 2010

Bröllopshjälp.

Har haft lite funderingar på att anställa någon som har koll på buffén på festen. Någon som plockar undan lite tomma fat och tallrikar. Frågan är vem man i så fall skulle be om det? Professionell personal kostar antagligen mer än vad vi är villiga att ge och det behöver ju inte skötas så där jätteprofessionellt heller, mest städa upp värsta röran ;) Någon vän blir också lite konstigt att fråga då jag antar att de hellre skulle bli inbjudna som gäster! Nu verkar dock mitt dilemma ha löst sig :)
Hittade en tråd på Bröllopstorget där en tjej från Ängelholmstrakten bad om liknande hjälp på sitt bröllop nu i december i utbyte mot att hon gör detsamma för den som hjälper henne! Svarade givetvis på inlägget så om någon vecka eller så ska vi träffas och lära känna varandra lite så man vet vem man har att göra med. Men att byta tjänsten så rakt av kommer verkligen att bli jättebra! Får jag dessutom se en bröllopsmottagning till innan det är min egen tur! Hon verkar ha ungefär samma upplägg som vi, en avslappnad trevlig fest för ca 50 gäster :) Perfekt!


1 kommentar:

Anonym sa...

Tja... Kolla med Hotell och Restaurang eleverna på Rönnowska skolan. Har för mig att skolan förmedlar extraknäck.

Ha det
Stellan